2024. június 16., vasárnap

Szlavicsek Judit: Halál Tihanyban

Fülszöveg: Egy esküvő – hány temetés?
Egy idős nő áll zavartan egy eldugott tihanyi utca utolsó háza előtt vasárnap reggel, és a biztonsági kamerába bámul. Fogalma sincs, ki ő, és hogy került oda – és csak angolul beszél.
A helyi járőr hirtelen ötlettől vezérelve Kardos Júliát, a négy éve visszavonult gyilkossági nyomozót hívja, hogy tolmácsoljon, míg megérkeznek a mentők. Kardos úgy dönt, hogy segít, de ekkor még fogalma sincs, mibe csöppent.
A helyzet Tihanyban ugyanis kezd eldurvulni. Egy hotel recepciójáról pánikszerű telefon érkezik a helyi rendőrőrsre: az előző napi esküvő egyik illusztris vendégét meggyilkolták. Mégpedig brutális kegyetlenséggel. Mire azonban a rendőrök megérkeznek, rádöbbennek, hogy ez csak a kezdet.
Kardos kapja meg az ügyet, amíg az életellenes osztály vezetője haza nem ér a nászútjáról. Négy napja van, hogy kiderítse, a vendégek közül ki hazudik. Vagy hogy egyáltalán mond-e valaki igazat. Közben azonban szembe kell néznie a saját démonaival is, pedig már azt hitte, legyőzte őket… 

Ha nyár, akkor új Szlavicsek Judit krimi! Tavaly a Viharcsapda jelent meg, előtte pedig a Hullámsírt olvastam az írónőtől. Mivel az említett két könyv nagyon tetszett, kíváncsi voltam, milyen lesz az új Kardos Júlia történet. Nos, olvasás után kijelenthetem, hogy a Halál Tihanyban is beleillik a jól sikerült balatoni krimik sorába. 

A helyszín ezúttal Tihany és mivel már sokszor jártam a félszigeten, jólesett végigmenni az ismerős helyszíneken. Bár a Rege cukrászdába nem ültem be, könnyen magam elé tudtam képzelni azt a panorámát, amit Szlavicsek Judit is leírt. De most térjünk rá a történetre! Tizenhat ember - plusz egy véletlen (?) vendég - vesz részt Harmathy Laura és Nagy Levente esküvőjén a tihanyi Hotel Szirénben, ám a másnap reggel nem indul túl rózsásan. A holttesttől elindulva aztán Kardos Júlia és Horváth hadnagy szép lassan felgöngyölítik az ügyet és összerakják a kirakós darabjait. 

Maga az ügy kellőképpen szövevényes és csavaros, a nyomozás pedig szépen halad(na) a maga tempójában, de... Sajnos rengeteg az intermezzo Kardos múltjával és lelki gyötrődéseivel kapcsolatban, emellett az alkohol is folyamatosan kísérti őt. Bizonyos szempontból persze ez érthető és a könyv elején még abszolút helyénvalónak is éreztem, később viszont ezek a kitérők csak lassították a nyomozást. Ettől eltekintve egy nagyon alaposan felépített ügyet kapunk és bár a szemünk előtt zajlik az eseményszálak felgöngyölítése, én nem tudtam kitalálni az elkövetőt. A történet végi csavar is nagyon ütős lett, konkrétan még a hideg is kirázott tőle. 

A tizenhét embert egy kicsit soknak éreztem, de a Viharcsapdához hasonlóan a szerző most is ad az olvasóknak egy kis listát róluk (a könyv 28. oldalán található), amihez vissza lehet lapozni. Ez hasznos is volt, mert a történet elején még nehéz volt követni a dolgokat. A nyári hangulat teljes mértékig megvolt és néhány gondolatot is bejelöltem magamnak, mert nagyon jól passzoltak a szövegkörnyezetbe. Csakúgy, mint a popkulturális utalások. Egy szó mint száz: Kardos Júlia indokolatlan belső vívódásait leszámítva a Halál Tihanyban egy izgalmas és jól megírt krimi hamisítatlan balatoni hangulattal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése