2022. december 31., szombat

Évösszegző 2022

Nagyon gyorsan eltelt a 2022-es év, mintha csak tegnap írtam volna a tavalyiról. (A 2021-es év összegzése itt olvasható.) 

Egy évvel ezelőtt egyszerre voltam pesszimista és optimista az új évet illetően és néhány dologtól eltekintve minden úgy alakult ebben az évben, ahogyan arra számítottam. Január elsején - ahogy egyébként minden évben szoktam - leültem az íróasztalomhoz és listát írtam a 2022-es terveimről. Ez a lista a következőképpen nézett ki:

  • több minőségi idő eltöltése a szeretteimmel és a barátaimmal
  • toxikus kapcsolatok felszámolása
  • pénzügyi tudatosság
  • több pihenés, torna és egészségesebb életmód
  • elromlott dolgok megjavítása a lakásban
  • új munkahely
  • több olvasás és filmnézés
  • legalább annyi programon részt venni, mint 2021-ben
  • utazás

Szóval csak az ilyenkor szokásos dolgok, amiket minden év elején megfogad az ember. :) Ebben az évben viszont végre el is kezdtek megvalósulni a kitűzött célok. 

- A 2021-es évet jelentős túlsúllyal zártam. Nagyon stresszes időszakot tudhattam magam mögött, amire az ünnepi lakomázás csak rátett egy lapáttal. A 160 centis magasságomra jutó 64 kg nem tűnik drasztikusnak, de kezdtem magam nagyon rosszul érezni. Fel voltam fúvódva, nehezebben mozogtam és kezdtek szűkek lenni a ruháim. Úgyhogy januárban belevágtam a Veganuárba, ami meghozta a várva várt eredményt. Elkezdtek lemenni a kilók és 30 nap elteltével már sokkal jobban éreztem magam, mint a hónap legelején. Az év folyamán a rendszeres mozgást is be tudtam iktatni a mindennapokba, ennek eredményeképpen a 2022-es évet 57 kg-mal tudom zárni. Nem sok ez a 7 kilónyi súlyleadás, én viszont elégedett vagyok vele. Évek óta nem éreztem magam ilyen jó formában, mint most. 

- Februárban átvettem a diplomámat. Az OKJ-hoz hasonlóan ezt a képzést is munka mellett végeztem el és nem bántam meg, hogy belevágtam. Olyan szemléletet és tudást kaptam, amit napi szinten tudtam/tudok kamatoztatni. Pár nappal később már a nyaralásomat kezdtem tervezni és Szlovénia volt az úticél, de aztán... 

- ...aztán február 24-én kitört a háború Ukrajnában. Napokig ennek a hírnek a hatása alatt voltam, fogalmam sem volt, hogy ez az egész milyen hatással lesz az életünkre, úgyhogy a teljes bizonytalanság miatt végül nem foglaltam le utazást a nyárra. Minden háború véget ér egyszer, az úticélok is megvárnak.

- Márciusban elkaptam a Covidot. Hetekig lappangott a szervezetemben, extrém magas lázzal és erős fájdalmakkal ment át rajtam, brutálisan legyengített, de szerencsére hamar felépültem belőle. És mostanra már az utótünetek is megszűntek.

- A tanév végeztével meghoztam egy olyan döntést, ami már régóta érlelődött bennem és sajnos időszerű volt: kilenc év tanítás után elhagytam a tanári pályát. Hogy mikor térek vissza a katedrára, azt majd az idő eldönti, de fél év távlatából sem tudom azt mondani, hogy megbántam a döntésemet. Mert a helyzet nem lett jobb, sőt.

- A nyár folyamán sajnos kevesebb programon tudtam részt venni, mint szerettem volna. Fárasztó és eseménydús volt az utolsó tanévem, volt mit kipihenni. Na meg rendszerezni. Az elmúlt években nem tartottam alapos szelektálást a tanári dolgaim között, úgyhogy most eljött ennek az ideje. Rengeteg papír gyűlt fel, úgyhogy szükség volt az átválogatásra. Ezzel párhuzamosan sikerült pontot tennem két ügy végére, amik már régóta húzódtak. Mindkét illetőben csalódtam, nem volt értelme tovább folytatni velük a barátságot. 

- Az ősz az új munkahellyel szürkévé tette a hétköznapokat, a tanításhoz képest 180 fokos fordulatot vettek a munkanapok. Két dolgot azért megtartottam a tanári életemből (mert teljesen nem tudok hátat fordítani ennyi évnek és mindannak, amit felépítettem): az egyik az emelt szintű érettségiztetés, a másik pedig a tanári kórus. A vizsgáztatás szellemi felfrissülés nekem, a kórussal pedig két év kihagyás után idén ismét felléptünk Karácsony előtt. 

- A blog tekintetében nagyon termékeny volt ez az év. Ezzel az évösszegző bejegyzéssel együtt 55 posztot írtam 2022-ben, amire legutóbb 2013-ban volt példa. A sorozatos és a filmes bejegyzések száma kissé megfogyatkozott, mert egyre nehezebben találok olyan alkotást, amire megéri rászánni az időt. Úgyhogy idén inkább a könyvek felé fordultam, amikor akadt néhány szabad órám. Kimondottan élvezem, hogy nem kötelező olvasmányokat és szakkönyveket kell olvasnom, hanem olyat, amit én választhatok ki. 

Az új évtől azt várom, hogy ne legyen rosszabb 2022-nél. Boldog, egészségben és sikerekben gazdag 2023-at kívánok minden olvasómnak! 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése