2011. július 7., csütörtök

Google Plus

Az elmúlt hetekben (többek között) a Google újításától volt hangos az internet. A keresőóriás ugyanis bővítésbe kezdett és létrehozta a Google Plust, ami a facebookhoz hasonlító közösségi oldal ötvözve a Googlere jellemző sajátosságokkal. Amikor jobban utánaolvastam, hogy miket tud a Google Plus, felvetődött bennem, vajon tényleg szükségem van-e nekem erre.


A képet
zsoltitól, a yamm fejlesztőjétől csentem.

Tíz éve kezdtem használni az internetet (ekkor kezdtem a középiskolát). Az e-mailcímem létrehozását követően nagyon sok helyre regisztráltam. Nagyon új volt nekem akkor az internet, tulajdonképpen akkor próbáltam megismerni a működését és feltérképezni a lehetőségeit. A mai napig jellemző rám, hogyha megunok valamit, akkor azzal nem foglalkozom a későbbiekben. Nagyon sok weboldal és program erre a sorsra jutott.
Egyetemen az ETR-rel tovább bővült, de ugyanakkor rendezettebb is lett azoknak az oldalaknak a köre, ahol regisztrálva voltam. Ez viszonylag hamar beállt egy stabil számra.

A sorozataddiktsággal és a feliratozással ismét nőtt a követett weboldalak száma. A két nagy feliratos oldalon kívül twitterre is regisztráltam, és hosszas unszolást követően a facebookon is fellelhető lettem. A twittert nagyon megszerettem, (a követettjeim nagy részével személyesen is találkoztam), a facebookot pedig az ismerősökkel való kapcsolattartás mellett hírolvasásra is használom.

És ezzel el is érkeztünk a Google Plushoz. Láttam egy-két profilt, de elsőre nem nyerte el a tetszésemet. Hiába az exkluzivitás (vagyis a meghívóhoz kötött regisztráció), a profilok nyilvánosak, nem lehet a személyes adatokat vagy az üzenőfalat úgy elrejteni, mint facebookon. Igaz, hogy a Google, a facebook és az iwiw alapján hamar be lehet azonosítani valakit, engem zavar, hogy nincs anonimitás és mindenki láthat mindent. Az okos felhasználó nyilván nem ír ki akármit a személyes oldalára, de nekem akkor is furcsa ez a nyíltság.
Aztán a Google Pluson csoportosítani lehet az ismerősöket. Ezt a többi közösségi oldalon is (iwiw, facebook, twitter) meg tudom tenni, szóval ez nem újdonság.
Újdonság viszont a videóhívás, ami pár napja a facebookon is lehetséges (bár én még nem találkoztam vele), de nem valószínű, hogy használnám. Maximum akkor, ha huzamosabb ideig külföldön lennék.
A legvégére hagytam az ismerősöket. Nagy valószínűséggel ugyanazokat az embereket jelölném be, akiket a többi közösségi oldalon, vagyis lenne még egy weboldal az ismerősök gyűjtésére és csoportosítására.

Egyértelmű, hogy nagyon jól megvagyok Google Plus nélkül is, úgyhogy nem is bánom, hogy egyelőre kimaradtam ebből az újdonságból.

5 megjegyzés:

  1. "a profilok nyilvánosak, nem lehet a személyes adatokat vagy az üzenőfalat úgy elrejteni, mint facebookon"

    A nevedet és a nemedet nem tudod csak elrejteni, minden mást (adatok, bejegyzések) csak az lát, akinek engeded.

    VálaszTörlés
  2. Igen, erre gondoltam én is, csak rosszul fogalmaztam meg.

    VálaszTörlés
  3. Nagyra értékelem, hogy a visszajelzésem miatt módosítottad az írásod, de az továbbra sem fedi a valóságot. Személyes adatokat és az üzenőfalat is el lehet rejteni. Sőt ennél sokkal többet is tud: minden egyes adatodnak és bejegyzésednek meg tudod mondani a láthatóságát. Így az összeset is el lehet rejteni, ha ezt akarod.
    A nevet meg a nemet ugyan nem tudod elrejteni, de név nélkül minek regisztrálna vki közösségi oldalra? És mit tud más csinálni a nevével? Hiába veszi fel a másik ismerősnek, addig a nevén és a nemén kívül semmit sem lát, amíg az adott user nem engedélyezi azt (a bejegyzéseket sem).

    Ez az üzenet a "nem lehet a személyes adatokat vagy az üzenőfalat úgy elrejteni, mint facebookon"; "nincs anonimitás és mindenki láthat mindent" és az "okos felhasználó nyilván nem ír ki akármit a személyes oldalára" részekre utal.

    u.i.:
    "okos felhasználó nyilván nem ír ki akármit a személyes oldalára" ezt pl megint nem értem... Bármit kiírhat a személyes oldalára, azt csak az látja, akivel meg lett osztva (addig nem tud bejegyzést kiküldeni, amíg nem állított be láthatóságot)

    VálaszTörlés
  4. Én igazából arra leszek kíváncsi, hogy ez a Goggle Plus mennyire lesz életképesebb, mint a Wave.

    Amúgy érdekes, mert én fent vagyok Plurk-ön, Twitter-en, Facebook-on meg Plus-on is, de majdnem mindenhol mások az ísmerőseim. :) Persze vannak átfedések.
    Meg most több ismerősöm mondta, hogy most, hogy van Plusz hagyják a Facebook-ot.

    VálaszTörlés
  5. Van egy sokszor hallott sznobizmus, hogy ha már túl sokan használnak valamit, akkor az már rossz. Nem értem, hogy miért törlik magukat az emberek iwiwről, annak se látom értelmét, hogy valaki facebookról törölje magát emiatt. Zsuzska, nekem sem hiányzik a Google plus, egyébként sem vagyok oda a hírfolyamokért.

    VálaszTörlés