2010. május 16., vasárnap

Supernatural - 5. évad

Egy újabb korszak ért véget a sorozat történetében. Nevezetesen az, hogy a sorozat megalkotója, Eric Kripke elköszönt a sorozattól, ami a hatodik évadban már más showrunner alatt fog futni. Az évad értékelése előtt jöjjön egy kis kritika az évad utolsó részéről spoilerekkel tarkítva.

Nagyon magas volt a mérce az Apokalipszis témájával plusz az előző négy év történéseivel. Sajnos azt kell, hogy mondjam, hogy a készítőknek nem sikerült megugraniuk a színvonalat. Két részre osztható az évad: Lucifer megismerése, az Apokalipszis és annak következményei, valamint hogyan lehetne végezni a gonosszal és megakadályozni az Apokalipszist. Voltak ötletes megoldások az évadban (Antikrisztus gyerek, a négy Lovas, Gábriel alias a Trükkös vagy Crowley, akinek személyében ismét egy remek karaktert ismerhettünk meg), de az évad nagy része felejthető kategória. A mélypont Paris Hilton kisasszony szereplése volt, a sorozat egyik legrosszabb részét kaptuk azon a héten. Kevés olyan rész volt, ami igazán tetszett. Ide tartoznak azok, ahol a Lovasokat láttuk (mindegyiknél remek volt a casting), a Crowley-s rész (remek gentleman démon) és a sorozat első négy része. Ez körülbelül az évad fele.


A főszálas és a monster-of-the-week-es részek rossz aránya és következetlensége mellett még egy negatívum volt ebben az évadban: a mellékszereplők likvidálása. Ellen és Jo halálával kezdődött, majd Annát is eltávolították, végül pedig végeztek Zakariással (őt mondjuk nem sajnáltam) és Gábriellel (vagyis a szeretett Trükkössel). Néha bizony elég öncélúan sültek el ezek a megoldások. Annából például egy irritáló karaktert csináltak, Ellent és Jot pedig csak azért hozták vissza a sorozatba, hogy végezzenek velük.
 

A finálé felépítése elég szokatlan volt a sorozathoz képest. Chuck személyében kaptunk narrátort és az Impala történetét is megismerhettük, ami nekem csak azért nem tetszett, mert kissé szájbarágósnak éreztem. Nagyon sok dolog kiderült eddig is, most szinte csak elismételték ezeket. Ami miatt viszont ötletes volt, az a "mester", vagyis Eric Kripke (a sorozat megalkotója) "szereplése" és Chuckon keresztül az elköszönése a sorozatától.


Láttuk Samet, amikor megszállja Lucifer és sokakkal ellentétben nekem tetszett az a jelenet, amikor Samnek mindkét énjét láthattuk. Mihály és Lucifer összecsapását jobban is megcsinálhatták volna, az epizódhoz köthető csalódottságom ebből fakad. Visszahozták Adamet, de szerintem nagyon rossz volt Mihálynak. Szinte fájdalmas volt azt a jelenetet nézni, amikor Sam után nyúl. Castiel angyalként tért vissza az epizód végén, ami csak azért volt furcsa, mert pár résszel korábban csalódott Istenben és teljesen maga alatt volt. Bobby feltámasztásának örültem, még akkor is, ha ezt egy kicsit öncélúnak éreztem. Dean belépője a csatatérre (nem mező, mert csak jóindulattal lehetne annak nevezni) nagyon jó volt, látszott, hogy mindenre képes az öccséért. Ja, és pacsi a jelenet alatt hallható zenéért. 


Az események pörögtek, látszott, hogy az írók mindent be akarnak vetni. Az utolsó jelenetig egyébként  akár sorozatzárónak is beillik az epizód. Kripke elmesélte, amit szeretett volna és bár  a végkifejlettel nem vagyok teljesen elégedett, el tudnám engedni a sorozatot. Az utolsó két perc viszont rengeteg kérdést felvet, úgyhogy emiatt kíváncsian várom a 6. évadot.

Értékelés: Összességében nekem csalódás ez az évad, lehetett volna sokkal következetesebb és összeszedettebb. Emiatt csak 6/10 megy rá (erős jóindulattal).

3 megjegyzés:

  1. Kripke elköszönése tényleg ötletes volt, és az Impala története is tetszett, csak lehetett volna kevésbé szájbarágós is, ahogy írtad.
    Nekem sem tetszett a Sam-két én jelenet. Bár nem tudom, hogyan máshogy lehetett volna megoldani, másképp lehet skizofrénnek tűnt volna.:)
    Az évad pedig az előzőnél is rosszabb volt, nem bírom ezt az angyalosdit sem, ősszel már nem akarom nézni.

    VálaszTörlés
  2. Ez az évad szerintem a sorozat legrosszabbja volt.
    Nálam a negyedik évad volt a sorozat csúcspontja. Összeszedett és kidolgozott évad volt, valahogy minden epizód a helyén volt benne. Bármikor visszanézném, mert zseniálisnak tartom.
    Hasonlót vártam ebben az évadban is. Színvonalban nem annyira, mert számítottam rá, hogy nem fogják tudni überelni az előző évadot, de ez az évad bizony nagyon összecsapottra sikerült. Sok az olyan rész, aminél nem tudom, hogy került bele ebbe az évadba.
    A szereplőknél meg Samről néha megfeledkeztek, sokkal kevesebb és gyengébb szöveget adtak neki, mint Deannek. Bobby az évad nagy részében tolókocsiban volt, Castielből roncsot csináltak (majd a végén megint angyal lett, ugye), Annából egy utálni való karaktert csináltak és végeztek is vele, az Antikrisztus srác feledésbe merült...
    Kár értük, mert sokkal több mindent ki lehetett volna hozni ebből az évadból. :(

    VálaszTörlés
  3. Az évad tényleg összecsapott volt, sok töltelékkel, ami nem tetszett és öncélúsággal. A finálé viszont nekem tetszett. Bejött az egész felépítése, főleg a vége.
    Nekem is a 4. évad a kedvencem.
    A 6. évadra én maradok, mert nem tudom elképzelni magamról, hogy ha van új rész, azt ne nézzem. Ahhoz már nagyon el kéne szúrni egy yorozatot (pl. Sliders S5).

    VálaszTörlés