2023. március 4., szombat

Magic Mike's Last Dance - Magic Mike utolsó tánca (2023)

Közel két év kihagyás után idén ismét eljutottam moziba (2021-ben az Így vagy tökéletes c. filmet néztem meg bársonyszékből és széles vásznon). Ezúttal egy könnyednek ígérkező filmre esett a választásom, igazából az ajánló győzött meg arról, hogy a Magic Mike utolsó tánca tökéletes lesz szombat esti kikapcsolódásnak. 

Magic Mike szünetet tart. Elbúcsúzott a showtól, nem vetkőzik többet. Nagy tervei voltak, de azokkal csődbe ment, úgyhogy jobb híján koktélokat kever. Míg ő maga bele nem keveredik valamibe: egy unatkozó milliomosnő szerződteti és Londonba csábítja, hogy az ő színházában hozza össze Magic Mike pályájának legnagyobb showműsorát. Olyan világba keveredik, amit nem ismer, és egyelőre nem is nagyon szeret. De azt csinálja, amihez ért: összeszedi Európa legjobban mozgó, legjobb testű, legmerészebb táncosait, kitalálja a koreográfiát, átépíti a színpadot és mehet a műsor! Azaz mehetne, ha nem jönne közbe néhány olyan akadály, ami nyilvánvalóan lehetetlenné teszi a premiert. Például az, hogy a nő, aki minderre rábeszélte, titokban valami egészen másra vágyik... 

A Magic Mike trilógia többi darabját nem láttam (őszintén szólva az is újdonság volt számomra, hogy két korábbi film is készült a címszereplőről), de a Magic Mike utolsó tánca önálló alkotásként is megállja a helyét. A néhány flashback maximálisan elég volt ahhoz, hogy képbe kerüljünk a főhős múltjával és személyiségével, a Maxnek nyújtott táncot nagyon elnyújtottnak éreztem. Az események ezután elég gyorsan pörögnek, de számomra nem teljesen azt hozta ez a film, mint amit előzetesen vártam tőle. 


A legnagyobb pozitívum a színház volt. Érdekes volt belátni a kulisszák mögé, jók voltak a díszletek, a jelmezek és néhány jelenetnél a mára már klasszikusnak számító zenés filmek (pl. Ének az esőben) előtt is tisztelegni tudtak. Jól működött a humor és a klisés gondolatok sem zavartak túlzottan. A film üzenete is pozitív, hiszen a tánc képes arra, hogy kortól, nemtől, rassztól és társadalmi státusztól függetlenül hidat képezzen az emberek között. 

A film többi elemét viszont nem tudtam hová tenni. Max és Mike szerelme inkább csak hosszas kínlódás volt, mint valódi románc. Nem voltak köztük igazi érzelmek, Max "szenvedése" nekem túl sok volt. Nincsenek mély és emlékezetes alakítások a filmben - pedig a főszereplőket megformáló Salma Hayek és Channing Tatum számtalanszor bizonyította már a tehetségét -, kidolgozott testű táncosokból viszont annál több. Ráadásul a (sztiptíz)táncos jelenetek le is szűkítik a színdarab és a film célközönségét és csak a nőket szándékoznak kiszolgálni. Az exférjen és a komornyikon kívül nincsenek férfireakciók a filmben (a táncosoknak konkrétan még szövegük sincsen), Max próbál irányítani mindent, Mike pedig sodródik az árral. A többi szereplő kidolgozatlan vagy sablonos, mire megkedvelnénk Zadie-t és Victort, addigra véget is ér a film.

Az átdolgozott színdarab fináléjától is sokkal többet vártam, nagyon hiányoltam, hogy a Suavementét semmilyen formában nem tették bele. Így nekem ez egy összecsapott és kaotikus film lett, amiből nem értem, mit akartak kihozni. Lehet, hogy mégiscsak meg kellett volna néznem előtte a korábbi részeket is?

Értékelés: 5/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése