2022. június 17., péntek

Guillaume Musso: Most!

Fülszöveg: "Sose feledd, hogy két életed van. A második akkor kezdődik, amikor megérted, hogy csak egyszer élsz."

Lisa és Arthur évente egyszer találkoznak. Arthur mégis egész életében őt keresi. Lisa pedig csak őrá vár. Lisa álma, hogy színésznő legyen. Egy manhattani bárban dolgozik, hogy fizetni tudja művészeti tanulmányait. Egy este megismerkedik Arthur Costellóval, a fiatal orvossal. Azonnal érzik, hogy egy nyelvet beszélnek. Lisa bármire kész, hogy lenyűgözze a férfit. A város könyörtelen útvesztőjében mindent kockára tesz érte. Arthur azonban más, mint a többiek. Hamarosan felfedi Lisa előtt a szörnyű titkot, ami szerelmük útjába áll: "Ami történik velem, felfoghatatlan, mégis igaz…"  

Musso legutóbbi könyve, a Brooklyni lány olvasása után a szerző korábbi műveivel is meg akartam ismerkedni, ezért elsőként a Most!-ra esett a választásom. Az idézett fülszöveg egy kicsit csalóka, ugyanis a regény azzal indul, hogy Arthur Costello megörökli a családja tulajdonában álló 24 Winds Lighthouse világítótornyot egy tiltott szobával együtt. És innen gyorsan fel is pörögnek az események, gyakorlatilag egymás után faltam az oldalakat, mert annyira kíváncsi voltam, mi történik Arthurral, Lisával és Sullivannel. 

A regény gerincét Arthur utazásai adják, amiken keresztül nemcsak New Yorkot barangoljuk be, hanem az 1991 utáni éveket is. Nagyon tetszettek az adott évet meghatározó zenékre, filmekre, politikai eseményekre vagy sporttörténeti eseményére tett popkult utalások. Némelyik dátum nekem is emlékezetes és a mai napig tudom, hogy akkor hol voltam, mit csináltam és milyen gondolatok jártak a fejemben. 

Arthur utazásai kapcsán fontos szerepet kap a család, a szeretet, az emberi kapcsolatok, a bizalom, a sors és a végzet. Arthur igen komoly jellemfejlődésen megy keresztül, de a legszimpatikusabb szereplő számomra a nagypapa (Sullivan) volt. Simán el tudok képzelni egy előzménytörténetet, ahol az ő fiatalkorát és utazásait követhetjük végig. Már csak emiatt is kíváncsi voltam, hogyan alakul Arthur élete és mi is fog történni a 24. utazás után.

A csavar nagyon váratlanul ért és elsőre nem tetszett. Valahogy úgy éreztem, mintha Musso ezzel le akarta volna nullázni a szépen felépített sztorit. Aztán második olvasásra már összeállt a kép és rájöttem, hogy helyén van ez a bizonyos fordulat és így nyer értelmet a történet. Egyébként a Brooklyni lányhoz hasonlóan ez a regény is tele van fontos és megszívlelendő gondolatokkal. Például azzal, hogy igenis érdemes megélni a pillanatokat és küzdeni a céljainkért, mert az élet rövid és gyorsan elszállhat mellettünk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése