2022. június 8., szerda

Eplényi kirándulás

Legutóbb ősszel volt lehetőségem kirándulni (akkor a Börzsönybe látogattam el), de tavasszal is szívesen járom a természetet. Éppen ezért nagyon vártam, hogy beköszöntsön a jó idő és kizöldüljenek az erdők. Az úticél ezúttal a Veszprémhez közeli Eplény volt és ezúttal is egy osztályt (egy 36 fős 7. osztályos csapatot) vittünk el kirándulni a kolléganőmmel.

A nap sajnos esővel indult, de mire elhagytuk Budapestet, eloszlottak a felhők és kisütött a nap. Eplény neve egyébként a téli sportok kapcsán lehet ismerős, de hó nélkül is csodaszép kistelepülés. Tiszta, rendezett és a környező hegyek miatt egy alpesi falucskára hasonlít. A kirándulást libegőzéssel kezdtük, ami a gyerekeknek és nekem is nagy élmény volt. A friss levegőt szinte harapni lehetett, körülvett minket a zöldellő erdő és a madárdal.

Utunkat ezután egy kisebb erdei túrával folytattuk. A reggeli eső miatt nagyon csúszós volt az ösvény, cserébe viszont kárpótolt minket a mindent elborító medvehagyma-szőnyeg. Az illatuk is érződött, de mivel már elmúlt a szezonja, nem szedtünk belőle. A túra során egy kilátóba is felmentünk, ahonnan még a Balatont is látni lehetett.

A hegy megkerülése után egy tisztásra értünk, ahol lehetőség volt szalonnasütésre. A gyerekek nagy része még sosem csinált ilyesmit, úgyhogy megmutattuk nekik, hogyan tűzzék a szalonnát a nyársra, hogyan tartsák a parázs fölé és hogyan itassák fel kenyérrel a lecsöpögő szalonnazsírt. Ami számomra a legérdekesebb volt, az az, hogy egyik gyereknél sem láttam okostelefont vagy hasonló technikai kütyüt. Beszélgettek egymással, fociztak a füvön, illetve jóízűen falatoztak. Olyan volt az egész, mintha visszautaztam volna a saját gyerekkoromba. :)

A hazafelé vezető út is hasonlóan telt, a kellemes fáradtság mellett mindenkinek tetszett a kirándulás és szép élményekkel gazdagodott. Mutatok is néhány képet erről a csodás napról.

a reggeli eső még látszott a növényeken

ennél a tisztásnál volt a szalonnasütés és a focizás

medvehagyma, ameddig a szem ellát...