2020. január 12., vasárnap

Blogszülinap

Akárhogy is számolom, 2019. elmúltával pontosan tíz lezárt év van a blogon, azaz 2020-ban fennállásának 10. évfordulóját ünnepli a blog. Bevallom, nem gondoltam volna 2010. elején, hogy ez a blog még 2020-ban is meglesz és hogy nagyjából ugyanazt a tematikát követi, mint amit annak idején elkezdtem. 


Ez a tíz év persze csak erre a blogra vonatkozik, bloggerként ugyanis sokkal korábban kezdtem a pályafutásomat. Naplót már a középiskola alatt is vezettem, de az egy idő után monotonná vált és fárasztó volt minden napról élménybeszámolót írni. Így egy időre szüneteltettem a dolgot. Aztán az egyik egyetemi kurzuson regisztrálnunk kellett egy blogfelületre (ez volt a blogspot), hogy heti rendszerességgel publikálhassuk az elkészült fogalmazásokat. Imádtam ezt a tantárgyat és szép lassan az írás is visszaköltözött az életembe. Ekkor 2007-et írtunk. Két évvel később a freeblogon indítottam el blogot, ami a folyamatos fagyás és tárhelygondok miatt nem volt hosszú életű, így végül visszatértem a blogspothoz. A freeblogos posztjaimat sajnos nem tudtam áthozni ide, az egykor legnagyobb magyar blogszolgáltató halálával pedig teljesen a feledés homályába merültek. 
Az ilyen jeles évfordulók persze nem telhetnek el visszatekintés nélkül, úgyhogy jöjjön is belőle egy csokorral:
- tíz éve még egyetemista voltam, amit azóta sikeresen el is végeztem
- egyetemistaként lényegesen több szabadidőm volt és ha visszamehetnék az időben, akkor biztosan jobban ki is használnám ezt
- nehezen ugyan, de sikerült munkába állnom és egy kisebb megszakítással azóta is folyamatosan, de teljesen más munkahelyen dolgozom
- sikerült felköltöznöm a fővárosba, ami alapjaiban megváltoztatta az életemet (és azóta sem bánom, hogy így alakultak a dolgok)
- magamhoz képest meglepően gyorsan tudtam alkalmazkodni a környezethez, a körülöttem élő emberekhez és azokhoz a helyzetekhez, amikkel vidéken azelőtt nem találkoztam
- azóta folyamatosan szépítem a környezetemet: szobanövényeket ültettem, lakást festettem, bútorokat raktam össze, szobát rendeztem át, vízvezetéket szereltem... mindezt teljesen egyedül
- rengeteget változott az ízlésem, ma már gond nélkül meg tudok jelenni kiskosztümben
- sokat "szelidültem" a tíz év alatt, tudatosan kerülöm a konfliktusokat, sokkal kevésbé akadok ki bizonyos dolgokon 
- jó pár betegségem volt az elmúlt tíz évben, némelyik sajnos maradandó nyomot hagyott rajtam
- ennek folyományaként életmódváltásba kezdtem: drasztikusan csökkentettem a húst és a szénhidrátokat, és a félvegetáriánus étrendet kezdtem el követni (melynek pozitív hatásait azóta is élvezem), néha pedig még a tornára is rá tudom venni magam
- nagyon sok felejthetetlen utazásban volt részem az elmúlt tíz év során: eljutottam Ciprusra, Csehországba, Máltára, Boszniába, Horvátországba (kétszer is), Romániába és Olaszországba
- a tíz év jelentős részét kitöltötte a sorozatfordítás, amit nyolc évig rendületlenül űztem (a búcsúposzt itt olvasható)
- az egyetem befejezése óta két szakmát szereztem, a harmadik pedig folyamatban van (tulajdonképpen kiegészíti az egyiket)
- minden szerettem él és jól van, amiért hálás vagyok a sorsnak
- még mindig ugyanazt a laptopot használom, mint 2010-ben a blog első posztjánál
- az elmúlt években látványosan megfogyatkozott a bejegyzések száma, ez azonban nem jelenti azt, hogy csökkent volna az íráshoz való kedvem
- végezetül jöjjön néhány statisztikai adat:
a 10 év alatt 461 bejegyzést írtam, amire 212 komment érkezett
a legolvasottabb poszt a Lostról született és utólag visszanézve sokkal jobb lett volna évadonként írni róla, mint egyben a sorozatról

Minden kedves olvasómnak köszönöm az elmúlt tíz évet! :) 

2 megjegyzés:

  1. :o Gratulálok a 10 évedhez, de leginkább ehhez a sok csodás változáshoz, élményhez, amiben részed volt. Csak így tovább ;)

    VálaszTörlés