2014. december 6., szombat

Portfólió és géphalál

Novemberben nem árasztottam el túl sok bejegyzéssel az internetet, aminek legfőbb oka a portfólió volt. Akik régebb óta olvassák a blogot, azok még talán emlékeznek rá, hogy az egyetem utolsó félévében írtam már egy ilyen jellegű szakdolgozatot, úgyhogy nem sok kedvem volt a dologhoz. A munkámat viszont szeretem, ezért bármennyire is tiltakoztam ellene, engednem kellett ennek az intézményesített zsarolásnak. 

Még nyáron nekiálltam a kisebb kaliberű dokumentumok elkészítésének, mert az már tavasszal is látszott, hogy tanév közben nem sok időm lesz óravázlatokat írogatni és táblázatokat szerkesztgetni. Két dokumentumnál tovább viszont nem jutottam, mert akkor még nem tudtam, melyik osztályokban fogok ősztől tanítani. A szeptember újabb izgalmakat tartogatott: amellett, hogy olaszos csoportokat is kaptam, majdnem minden héten változott az órarendünk.

A munka oroszlánrésze így októberre és novemberre maradt. A tématervet is ekkor választottam ki, az óratervek megírása a szünetre maradt. Persze ez sem ment gördülékenyen, ugyanis sikerült összeszednem egy tüdőgyulladást, amiből csak a szünet után gyógyultam ki. Minden hétvégém portfólióírással telt, ezért alig jutott időm a pihenésre. Ez az iskolai munkámon is meglátszott. Nem tudtam úgy kézben tartani a dolgokat, ahogy szerettem volna, emiatt néhány kollégával összetűzésbe kerültem. 


Időközben eljutott hozzám olyan információ is, amit ötletként fel tudtam használni a portfólióhoz. Az utolsó dokumentumokat viszonylag hamar megírtam, így a leadási határidő előtt két nappal mindennel készen voltam. Épp kezdtem megbarátkozni a gondolattal, hogy most végre jut időm sorozatozni és pótolni a kimaradt alkotásokat, amikor a laptopom egyik napról a másikra megadta magát. Őszi szünetben többször is vírust kellett irtanom, most viszont már bekapcsolni sem tudtam a gépemet. 


Őszintén szólva nem szívesen vettem volna új gépet, mert annyi pénzem nincs, viszont sajnáltam volna, ha gép nélkül maradok. Egy hét nélkülözés után a merevlemez teljes letakarítása és az operációs rendszer újratelepítése maradt lehetséges megoldásként. A hétvége ennek jegyében telt, de úgy tűnik, sikerült életet lehelni a laptopba és bár a programokat pótolnom kell majd, az évek során összegyűlt anyagokat szerencsére sikerült megőrizni. Ezzel remélhetőleg minden akadály elhárult a megérdemelt pihenés és a karácsonyi készülődés elől. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése