2011. május 21., szombat

Supernatural - 6. évad

Egy olyan évad ért véget, amit már Sarah Gamble, az új showrunner irányított és nem Eric Kripke. Bevallom, a tavalyi finálé után nem tudtam elképzelni, miről fog szólni a 6. évad, mi újat hozhat még a sorozat. Innentől spoilerek!


Egy évet ugrunk előre a történetben. Dean Lisával és Bennel él, de felhagyott a szörnyvadászattal. Azért a szükséges óvintézkedéseket nem felejtette el (minden este sóval behinteni az ablakpárkányt és a küszöböt), de teljesen az újdonsült családjának szenteli életét. Samről mindeközben semmit sem tudunk, egészen addig, amíg be nem toppan, hogy segítséget kérjen a bátyjától. Dean pedig hosszas gondolkodás után csatlakozik öccséhez.


Innentől pedig folyamatosan kapjuk a válaszokat és az újabb kérdéseket. Sam az elmúlt évben a nagyapjával és a rokonaival vadászott. Nem is akármilyen lényekre, hanem úgynevezett "alfa-példányokra". Hamarosan az is kiderül, hogy miért: Samuel lepaktált Crowleyvel, akinek a terveihez szükség van ezekre a lényekre, ugyanis a Pokol királya meg akarja szerezni a Purgatóriumot. Azt is megtudjuk, hogy Sam nem teljes emberként tért vissza a Pokolból, ugyanis a lelke odalent maradt. Innentől valamennyire felpörögnek az események, Dean mindent megtesz, hogy öccse visszakapja a lelkét. Azt követően újabb történetszál következik. Megismerjük Eve-t, minden szörnyek ősanyját. Hamar lezárják ezt a témát, ezt követően pedig Castiel és a Mennyben zajló polgárháború kerül előtérbe. Újra előkerül Crowley, akivel időközben szövetkezett Castiel. Mindegyikük célja a Purgatórium kinyitása és az ott levő lelkek megszerzése. A fináléban pedig ennek a végső kimenetelét látjuk.


Első ránézésre szemet szúr, hogy az évadnak nincs egyetlen főszála, hanem 4-5 kisebb történetszálat vezetnek végig, amik szorosan kapcsolódnak egymáshoz. Annak ellenére, hogy jobban szeretem a tisztán főszálas sorozatokat, sokkal jobban tetszett ez a felépítés, mintha kaptunk volna egy erőltetett főszálat sok-sok fillerepizóddal kiegészítve. Örültem, hogy egyik szálat sem húzták a kelleténél tovább (pl. Sam lelketlensége), ugyanakkor szerintem Eve-vel több részben is foglalkozhattak volna. Ahhoz képest, milyen lény, meglehetősen könnyen le tudták győzni. Az is kitűnt az idei évadból, hogy a történések jelentős része a Mennyhez, a Pokolhoz és a Purgatóriumhoz kapcsolódik, vagyis a Winchester srácoknak nem jutott benne irányító szerep. Ez már a 4. évad második felében elkezdődött, de a 6. évadban volt a leglátványosabb. Hiába akarták Deanék megakadályozni a Purgatórium kinyitását, semmit sem tehettek ellene.


Sajnos idén is meg kellett válni néhány szereplőtől, akiknek meghatározó szerepük volt az évad vagy a sorozat során. Először Samuel nagypapát vesztettük el (ezúttal véglegesen), aztán Rufust, de Balthazar és Rafael is áldozatul esett a háborúnak. Az utolsó előtti részben viszont feleslegesnek éreztem Lisa és Ben visszahozatalát. Igaz, hogy a fő szál eseményeiben érintettek voltak, de nem maradt volna hiányérzetem, ha nem szerepelnek az epizódban.


Az évad minősége összességében hullámzó, körülbelül fele-fele arányban vannak a jól sikerült és a felejthető epizódok. A cliffhanger meglepő lett, de le is szűkíti a lehetőségeket, hogy innen hogyan tovább.

Értékelés: 6.5/10 (eredetileg 7/10-et írtam, de jobban belegondolva, gyengébb volt annál ez az évad)

4 megjegyzés:

  1. A sorozat leggyengébb fináléját láthattuk.
    Egyáltalán nem dolgozták ki előre ezt az évadot, csak közben dobálóztak az ötletekkel, aztán visszafelé magyarázkodtak.

    Castiel meg az új Isten? Ez nem sajnos egy hatalmas WTF, hanem egy hatalmas tökön rúgása a karakternek. Teljesen mindegy, hogy mivel magyarázzuk ezt a pálfordulást.

    Nem tudom, hogy mit akarnak kihozni a 7. évadból, de egy olyan premierre lenne szükség, mint anno a 4×01 volt.

    Az az igazság, hogy csalódtam.:(

    5/10 a finálé, az évad meg 6/10 volt csak. Az eddigi leggyengébb.

    VálaszTörlés
  2. Nekem még így is jobban tetszett ez az évad, mint a tavalyi. Azt sokkal következetlenebbnek és összecsapottabbnak éreztem.

    A finálé nekem sem tetszett, sokkal ütősebbet vártam. Ehhez képest az epizód nagy része Sam fejében játszódott, ahol Sam a személyiségének darabjait kereste. Ezt egy korábbi epizódban is ellőhették volna.

    Az epizód leggyengébb pontja nálam az, amikor Sam le akarja szúrni Castielt. Egy angyalnak sem egyszerű leszúrnia egy másikat, miért pont egy embernek sikerülne? Olyan ez, mintha a készítők hülyének néznék a sorozat nézőit.

    Castiel az új Isten... Hát, igazság szerint én jobban örültem volna, ha meghal a fináléban, mert újat már nem tudtak kihozni a karakteréből. Úgyhogy nekem ezért volt meglepő, hogy Istent csináltak belőle. Abban viszont egyetértek, hogy ezzel sikerült "tökön rúgni" a karaktert.

    Én sem tudom, mit akarnak kihozni a 7. évadból, pláne 22 részen keresztül. Az viszont sokkal jobban elszomorít, hogy a történet egyre jobban eltávolodik a testvérektől, akiknek semmilyen befolyásuk nincs az eseményekre. Ez pedig azért nagy baj, mert a sorozat alapvetően róluk szól. Én emiatt vagyok csalódott.

    VálaszTörlés
  3. Kösz a hogyvoltot, csak kb. 8 részt néztem az évadból. Castielt meg az angyalokat azért is utáltam mindig, mert általuk minden megtörténhet a sorozatban. Kb. korlátlan képességekkel rendelkeznek.

    VálaszTörlés
  4. Nekem nagyon tetszik Castiel angyal karaktere ,és örülhetünk hogy végre megint megy a tévében az ODAÁT.

    VálaszTörlés