2011. május 10., kedd

Fringe - 3. évad

Az országos sorozatok évadzárójának sorát a Fringe kezdte meg. Minőségben elég hullámzó évadot kaptunk, aminek a zárása nem volt rám akkora hatással, hogy tűkön ülve várjam a szeptembert. Innentől spoilerek!


A harmadik évad pontosan ugyanott kezdődött, ahol a második évad véget ért: a mi Oliviánk a másik univerzumban ragadt, az ál-Olivia pedig az itteni univerzumban végzi a feladatát. Nagyon tetszett az "egy rész itt, egy rész ott" felállás, jó volt látni a másik univerzumban működő áltudományokkal foglalkozó osztályt. Izgalmas volt a párhuzamos világ, és az ottani csapat is szimpatikus volt (Olivia, Lincoln és Charlie). Emellett jobban megismertük az alakváltókat és azt is láthattuk, hogy néz ki egy ottani bevetés.
Közben pedig lehetett agyalni rajta, hogy jut vissza Olivia a mi világunkba, illetve, hogy mi az igazi küldetése ál-Oliviának és hogy mikor bukik le. Féltem, hogy sokáig húzzák ezt a szálat, de viszonylag hamar sikerült lezárniuk: Olivia sikeresen visszatért ál-Olivia pedig kénytelen volt hazatérni, miután Peter leleplezte.


A téli pihenő előtt úgy tűnt, hogy a sorozat a legjobb évada elé néz. Sajnos nem így lett, mert az utána levő részekben olyasmiket is felvetettek, amik meglehetősen távol estek a sorozat világától. Az egyik ilyen ötlet a szerelmi szál behozatala volt. Ami önmagában nem is lett volna baj, hiszen az elmúlt évadok során Peter és Olivia egyre közelebb kerültek egymáshoz. Az viszont már nem tetszett, hogy az írók arra tették fel a világ sorsát, hogy Peter végül melyik Oliviát választja. Ezt a furcsa szerelmi háromszöget nem éreztem méltónak a sorozathoz.
A másik ilyen ötlet a lélek-harang és Willian Bell visszahozása volt. Teljesen felesleges volt ez a szál, semmi hatása nem volt a történésekre. Az LSD-s rész pedig hiába volt történetileg érdekes, a megvalósítás hagyott némi kívánnivalót maga után.


Ezt követően egy kis időre magára talált a sorozat és a "The Last Sam Weiss" után kíváncsian vártam a finálét. Sajnos azonban csalódnom kellett, mert elég sok volt benne a logikai bukfenc és a szájbarágás ("Így történne, ha... de úgysem így fog."). Furcsa volt az is, hogy a 2026-ban látott szereplők nem változtak túl sokat a mostani kinézetükhöz képest. Csak azért bosszantó ez egy kicsit, mert az 1985-re visszatekintő epizódokban látszott a színészeken a fiatalítás.


Látni lehetett a finálén, hogy Peter vissza fog kerülni a jelenbe és neki kell majd megoldania a két univerzum problémáit. A záró mondatokat viszont nem tudom hová tenni. Nyilván megváltozik majd a fennálló helyzet a 4. évadban, de az előzetes híreket olvasva, én másfajta befejezésre számítottam.

Értékelés: 7/10. Hiába indult bíztatóan az évad, a gyenge részek és a finálé sokat rontott az összképen.

2 megjegyzés:

  1. Nekem összességében tetszett az évad. Valóban voltak érdekességek. Annak én is örülök, hogy ezt "Olivia-csere" dolgot nem húzták túl sokáig.
    Az tényleg ötletes volt, hogy egyik rész itt, a másik ott játszódott. (És az is jópofa volt, ahogy ezt a főcímben jelezték, hogy mikor melyik univerzumban játszódik az epizód.)

    Nekem tetszett az animációs rész is, úgy látszik az alkotók minden évben valami "állatsággal" jönnek elő. :) (Az előző évadban ugye musical-es epizód volt.)

    Az évadzáró rész szerintem nem volt rossz, az időutazást mint témát meg mindig is szerettem és szeretem. Ennek ellenére tényleg kicsit fura volt, hogy a főszereplők alig változtat valamit a jövőben.
    A rész és évad végi cliffhanger pedig szerintem közel sem ütött akkorát, mint az előző évad végi. Ott nagyon vártam a következő évad kezdetét, most nem mondom azt, hogy tűkön ülök.

    VálaszTörlés
  2. Nekem a tavalyi évad jobban tetszett (az 8/10-et kapott), szebben fel volt építve. Idén kicsit sok volt a mellékvágány.

    Tavaly a musicales epizód sem jött be túlságosan, de ha választani kéne, akkor inkább két zenés rész, mint egy LSD-s. :D

    VálaszTörlés