2024. április 23., kedd

Come pecore in mezzo ai lupi - Bárány a farkasok között (2023)

A 2023-as filmtermés finoman szólva nem nyűgözött le, kevés igazán jó filmet láttam. Az egyedüli kivétel a Magyarázat mindenre volt. Így elkezdtem csemegézni a nem angol nyelvű alkotások között, ekkor bukkantam rá erre az olasz filmre. Tetszett az ismertetője és mivel eddig kevés olasz filmet láttam ebben a műfajban, kíváncsian vártam, milyen lesz. 

Két, egymástól elszakadt testvér belecsöppen ugyanabba a bűnügybe, csak az egyikük rendőrként, a másik bűnözőként. A régi sebek újra felszínre kerülnek és olyan döntéseket kell meghozniuk, amelyek veszélybe sodorják céljaikat. 

Ha nem tudtam volna előzetesen, hogy ez egy olasz film, akkor simán skandinávnak mondtam volna. Leszámítva persze a helyszíneket. Az olaszokra jellemző latinos temperamentum ugyanis teljes mértékben hiányzik, erőszakból viszont nincs hiány. Mindezt nagyon jól visszaadják a színek, szinte az egész film szürke és depresszív környezetben játszódik. Csak a családi jelenetek kapnak világosabb és melegebb tónusokat, de ennek is megvan az oka. 

A krimi műfaj ellenére ugyanis egy elég kemény családi drámát mutat be a film. Egy szétszórt családot látunk erősen vallásos apával, bűnöző fiúval és egy nővérrel, aki a rendőrség oldalán áll. A családnak megvan a maga problémája; az, hogy Bruno és Vera ellentétes oldalra kerül, csak tetézi a bajt. Ebben a helyzetben csak Bruno kislányát, Martát tudtam sajnálni. Alkoholista anyával és bűnöző apával nem egy tündérmese az élete, Bruno számára ugyanakkor ő jelenti a reményt egy boldogabb és jobb életre. Csakhogy ezt nem egyszerű elérni. 

Az események alakulása nem lepett meg, Vera döntésének viszont örültem, mert így tiszta lappal kezdhet új életet. A színészi játék nagyon jó, különösen a Verát alakító Isabella Ragonese alakítása tetszett. Látszólag kevés mimikával dolgozik, de valójában mindenfajta érzelem kiül az arcára. Verát emiatt sokáig nem tudtam hová tenni, csak a film második részében lett szimpatikus karakter. Maga a film nem volt rossz és a címe is találó, de kiemelkedő alkotásnak nem mondanám.

Értékelés: 7/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése