2019. augusztus 1., csütörtök

The Tourist - Az utazó (2010)

Az amerikai Frank Tupelo matektanár, aki azért utazik Velencébe, hogy a szerelmi csalódását kiheverje. Az élete azonban fenekestől felfordul, amikor a vonaton megismerkedik a gyönyörű Elise-szel. Frank csakhamar azon kapja magát, hogy zsaruk és maffiózók lihegnek a nyomában. Kiderül, hogy Elise valójában bábuként mozgatta, fel- és kihasználta a saját céljai érdekében. Ráadásul egyáltalán nem biztos, hogy túléli mindezt. 


Teljesen random módon bukkantam erre a filmre. Az előzetesére még halványan emlékeztem, mert annak idején nagyon sok helyen belefutottam. Könnyed szórakozás céljából indítottam el Florian Henckel von Donnersmarck filmjét, de nem egészen azt kaptam, amit vártam tőle. 


A sztorival még nem lett volna gond (bár süt róla az amerikaiság), a megvalósítással azonban már annál több. A cselekményben sorozatosak a logikai bukfencek és az egymásnak ellentmondó fordulatok. Ha a színészek játéka kimagasló lenne, azt mondanám, hogy üsse kő, ebből még lehet jó film. Sajnos azonban itt a színészek sincsenek formában, főleg a két főszereplő alakítása súlytalan. Angelina Jolie a királynői vonuláson kívül semmit nem mutat, Johnny Depp pedig egy átlagos bamba naiva karaktert hoz. A másfél órás játékidő alatt nincs egyetlen olyan jelenet, ami egy kicsit is javítana a filmen. Egyedül Velence mutatkozik teljes pompájában, így legalább a helyszínekre nem lehet panasz. 

Értékelés: 4/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése