2015. január 9., péntek

Begin Again - Szerelemre hangszerelve (2013)

A cím miatt egyből valami rózsaszín romantikus filmre asszociáltam, ezért nem is siettem a megtekintésével. Nyáron azonban sok dicsérő kritikát olvastam róla, úgyhogy a téli szünet végén időt szakítottam rá. Ahhoz képest, hogy semmit nem vártam a filmtől, kifejezetten kellemes meglepetés volt.


Greta és barátja, Dave a főiskola óta járnak és közös szerzői a daloknak, melyekkel a férfi fellép. Amikor egy komoly kiadó szerződést kínál Dave-nek, New Yorkba költöznek, csakhogy a frissen szerzett dicsőség hamar a férfi fejébe száll, és szakít Gretával. A veszteségtől még kóválygó lány sorsa akkor fordul jobbra, amikor Dan, a levitézlett exlemez kiadó vezető egyik este meghallja énekelni egy kis East Village-i színpadon, és azonnal felismeri Greta nyers, átütő tehetségét. A véletlenszerű találkozásból egy kölcsönösen sorsfordító kapcsolat elbűvölő portréja formálódik ki, melynek hangkulisszáját a nyári fényben fürdő New York adja. 


A film eleje elég döcögősen indult és mivel a sztoriról semmit sem tudtam előtte, majdnem ki is kapcsoltam. Aztán ahogy Dan a színpadra képzelte a hangszereket és az egyszerű gitárdal megtelt élettel, egyre jobban megtetszett a film. Van mondanivalója, a szereplők pedig továbbjutnak a kezdetekhez képest és nem ugyanazokat a köröket futják századjára. Hihetetlen optimizmus árad a film másfél órájából, úgy is jó kedvem lett tőle, hogy nem szomorúan ültem le elé. 


A felemelő hangulathoz a dalok is nagy mértékben hozzájárulnak. Jobbnál jobb számok csendülnek fel, az utcazajos New York pedig még természetesebbé teszi őket. Keira Knightleyt már sok filmben láttam, de azt nem gondoltam volna, hogy egy énekes szereppel is meg tud birkózni. A film legnagyobb meglepetése egyértelműen ő. Adam Levine a Maroon 5 énekeseként ismert, így nem állt távol tőle Dave karaktere. Mark Ruffalot kell még kiemelnem, aki Danként a legnagyobb átalakuláson ment keresztül. Igazából semmi különlegesség nem volt a Begin Againben, mégis szívmelengető volt Karácsonykor megnézni.

Értékelés: 8/10 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése