2019. szeptember 13., péntek

Marie Kondo: Tiszta öröm - A rendteremtés művészete

Fülszöveg: ”A rendrakás jóval több annál, mint eldönteni, mit dobjunk ki és mit tartsunk meg. Inkább egy tanulási lehetőség, aminek során felmérheted és finomra hangolhatod a viszonyod a tulajdonodban lévő tárgyakkal, és olyan életteret hozhatsz létre, ahol a legjobban érzed magad.”

Bár a blogon nem látszik, de évek óta szeretek lakberendezéssel kapcsolatos írásokat olvasni. Ebbe a különböző tárolási ötletek is beletartoznak. A KonMari módszerrel egy lakberendezős videóban találkoztam pár évvel ezelőtt, így a könyv elolvasása előtt már tudtam, mire számítsak. Én ugyan nem vagyok annyira precíz, mint a szerző és a drasztikus szelektálásra is nehezen tudnám rávenni magam, mégis rengeteg olyan praktikát sorol fel a könyv, amiket érdemes megfogadni. A szemléltetés kedvéért aranyos kis ábrákat is kapunk, amik megkönnyíthetik a ruhák hajtogatását vagy a különböző tárgyak elpakolását. 

Kicsit bánom, hogy nem hamarabb került a kezembe a könyv, mert annak idején nagy segítség lett volna a lakásom berendezésénél, de így is hasznosnak tartom. A gyakorlati útmutató jellege ellenére kellemes olvasmány és Marie Kondo személyes élményeiből is kapunk. Megtudjuk, mi vezette őt a rendrakás szeretetéhez és hogy egy rendezett otthon milyen örömet tud okozni a lakóinak. Azzal mindig is egyetértettem, hogy rend a lelke mindennek, de sok esetben túlzásnak érzem KonMari gondolkodását (én például sosem szedném le a tisztítószerek címkéit csak azért, hogy esztétikusabban nézzenek ki a polcon). Tetszett még a kategóriánként történő szelektálás és a konyhai tanácsok, de a saját életteremet és igényeimet figyelembe véve biztosan nem fogom 100%-ig lekövetni a könyvben írtakat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése