2014. május 12., hétfő

Upfronts elé: a 2013/14-es évad értékelése

Nem csináltam eddig ilyen bejegyzést, de mivel tavaly elég hosszú lett az upfrontsos poszt bevezetője, úgy gondoltam, idén két bejegyzést írok: egyet az évad összegzéséről, egyet pedig a következő évadban várható újdonságokról. 

A tavalyi évadhoz hasonlóan idén is igyekeztem bepróbálni azokat a sorozatokat, amiket feljegyeztem magamnak. 14 újonc volt tervben, ám időközben változott a lista, mert olyan pilotokat is lecsekkoltam, amikkel májusban nem számoltam. Az egyik ilyen a Sleepy Hollow volt, ami az évad egyik kellemes meglepetése volt számomra. Hetiben sajnos nem tudtam követni, de a nyitórész alapján mindenképp megnézem a folytatást. A Brooklyn Nine-Nine viszont hiába volt az egyik legvárósabb újonc, a pilot nem nyerte el a tetszésemet. Hasonlóképp járt a The Blacklist és az Intelligence is, bár az utóbbiakkal amúgy sem számoltam hosszútávon.

Szitkomfronton sajnos pocsék volt az évad. Amire kíváncsi voltam (The Crazy Ones, About a boy, Mind Games, Mixology), az csalódást okozott, ami pedig tetszett a felhozatalból (We are men, Welcome to the family, Super Clyde, Enlisted), az nagyon hamar kaszát kapott. 

Két történelmi vonatkozású sorozat is szerepelt az újoncok között, ami a pilot után is nézős maradt. Az egyik a Dracula volt, a másik a Reign. Egyik sem nyitott túl erős résszel, de a folytatás már sokkal meggyőzőbbre sikerült. A CW másik újoncát, a The 100-et is dicséret érdemli. Ritka, hogy egy ilyen koncepciójú sorozat megtalálja a közönségét ezen a csatornán.

A kábeles újoncokat nézve már derűsebb a kép. A januárban startoló sorozatok (Helix, True Detective, Black Sails) olyan minőséget produkáltak (különösen az HBO nyomozós karakterdrámája), amire már rég nem volt példa. A színvonal a tavasszal debütált szériáknál is magas volt (From dusk till dawn, Turn, Fargo, Salem), talán csak a Silicon Valley lóg ki a sorból (az is csak azért, mert nem én vagyok a sorozat célközönsége).

Nem mindegyik újoncot mutatták (még) be, de ha a teljes évadot nézem, egyértelműen a kábeles szériák fogtak meg jobban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése