2022. július 22., péntek

Mentés másképp (2021)

A legutóbb látott (és nagy csalódást keltő) Hóember adaptáció után egy időre jegeltem a filmnézést. Most viszont elérkezettnek láttam az időt, hogy a krimiket félretéve más műfajból válasszak. A közelmúlt filmtermései közül a magyar Mentés másképp a sztorija miatt érdekesnek tűnt, úgyhogy gondoltam, teszek vele egy próbát. 

Márk, egy fiatal könyvelő kezd beleszürkülni a munkájába. Egy nap felkeresi őt apja egykori munkatársa, hogy mentse meg a lányát, Dórát a depressziótól. Márk ugyanis sajátos pszichológiai terápiát dolgozott ki a közgáz előtt a hasonló esetek kezelésére: úgy manipulálja az emberek életét, hogy azok nem tudnak róla. Hosszas vonakodás után anyagi érdekből elfogadja az ajánlatot, később azonban megszállottjává válik az esetnek és mindent megtesz a lány sikeres kezeléséért. 

Őszintén szólva kicsit többet vártam ettől a filmtől. Dóra depressziójából annyira keveset kapunk, hogy aki nem tudja, mivel jár ez az állapot, az a film alapján sem valószínű, hogy megérti. Az meg különösen bosszantó, hogy Dóra apja egy amatőrt bíz meg egy ilyen súlyos probléma kezelésével. Krisztián "felbukkanása" után vártam, hogy egy kicsit árnyalják a pár kapcsolatát, de ez sajnos nem történt meg. Gyakorlatilag Krisztián minden tette teljesen érthető: ahogy kiosztja Márkot a munkahelyén és ahogy tőle telhetően mindent megtesz Dóra boldogságáért és az esküvőért. Az egyetlen durvább kifakadása is jogos, mert mások provokálják ki belőle. 

Szóval én egy kicsit hiteltelennek éreztem a fő történetszálat, amit a végső "megoldás" is csak megerősít. Kíváncsi lettem volna, Márk milyen útmutatót írt Krisztiánnak, de csak néhány mondatot tudunk meg belőle, utána már a happy endet látjuk. Ja és az érintettek közül senki sem köszöni meg Márk fáradozását, ami szintén nagyon furcsa. Vagyis hiába a jó alapötlet, ez a film inkább a felszínt karcolgatta, a mélység hiányzott belőle. Akkor is, ha ez nem kőkemény dráma, hanem könnyed vígjáték.

A humor szerencsére sokat javít az összképen, Csabika karaktere nagyon jól el lett találva és az időközben felszedett barátnő is üde színfoltja volt a filmnek. A zenét szintén dicséret illeti, mindegyik dal illett az adott jelenethez. A színészek játékával alapvetően nem volt problémám, sok olyan színész szerepelt ebben a filmben, akiknek eddig nem találkoztam a nevével. A statiszták már jobban zavartak, némelyikük szövege úgy hangzott, mintha egy iskolai memoritert mondana fel. Ahhoz képest, mennyire kevés büdzséből valósult meg ez a film, örvendetes, hogy el tudott jutni a mozikba, de egy erősebb és kidolgozottabb forgatókönyv sokat javított volna ezen az alkotáson. 

Értékelés: 6/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése