2021. január 25., hétfő

Inside No. 9 - 5. évad

Elég régen volt írás erről a brit sorozatról, aminek a legfőbb oka az, hogy teljesen megfeledkeztem róla. Emlékeztem, hogy készült ötödik évad is ebből az antológiás sorozatból, de csak nemrég jutott eszembe, hogy elővegyem ezt a hat epizódot. 

Igen, ismételten 6 epizódot kaptunk és a 9-es számon kívül nincs összefüggés a részek között. Az epizódok hossza nem változott, mégis úgy éreztem ebben az évadban, hogy kezd kimerülni a sorozat. A nyitórész a focibírókkal érdekes volt, a többi színvonala azonban elég hullámzó volt. Az első kiemelkedően jó epizód az 5x02 volt a halott anyuka szellemével. Maximálisan átjött belőle a darkos hangulat és a humor is működött benne. 

Ebben az évadban is volt karácsonyi rész, de a csattanó most elmaradt. Maga az epizód is inkább átlagos volt, egy szép példázatot kaptunk a szeretet és a megbocsátás fontosságáról. Aztán jött a 4. rész a bűvésztrükkel, ami minden elemével kiérdemelte, hogy az évad legjobb része legyen. Nem sok minden történt benne, de az remekül volt kivitelezve. Kétszer is megnéztem, hogy teljesen összeálljon a kép.

Az utolsó két epizód sem volt rossz, de nálam nem érték el a kívánt hatást. Annyira megszoktam már ennél a sorozatnál, hogy a legapróbb jelre is figyelni kell, hogy nagyon hamar rájöttem a csavarokra, így egyik rész zárása sem ért váratlanul. Valahogy elmaradt az átütő erő ebből az évadból, nem voltak olyan áll-leejtős momentumok, mint a korábbiakban. A sorozatot továbbra is kedvelem, de nem ez lesz belőle a kedvenc évadom. 

Értékelés: 7/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése