2020. július 9., csütörtök

Szentendrei kirándulás

Idén nálam kimarad a külföldi nyaralás, ennek ellenére szeretnék minél több csodálatos helyre eljutni a nyár folyamán. Szentendrén kb. 20 éve jártam egy általános iskolai kirándulás alkalmával, amikor csak a skanzent néztük meg, a városközpontot nem. Mivel Szentendre nincs messze Budapesttől (tömegközlekedéssel egy óra alatt elérhető), kiváló programnak ígérkezett odalátogatni. 


Az első szó, ami eszembe jutott a város megpillantásakor, az ékszerdoboz volt. Nagyon hangulatos a belváros, gyönyörűek az épületek és a macskaköves utcácskák. Hamar körbesétálható a belváros és szinte minden utcasarkon található valamilyen múzeum vagy különlegesebb épület. A város főterén óriási lámpaburák voltak kifüggesztve, amik nagyon jól nézhetnek ki este kivilágítva. 


Nagyon tetszett az az utca is, ami fölött színes esernyők lógtak. A napsütésben külön élmény volt átsétálni alattuk. Mivel hétköznap látogattam el Szentendrére, nem nyüzsögtek turisták az utcákon, így kényelmesen lehetett város nézni és gyönyörködni a sok szépségben. Sokszor láttam már falra felfuttatott repkényt vagy borostyánt, de Szentendrén különösen jól mutattak ezek a házak. Tökéletesen beleillenek a városképbe. 


Mivel semmit nem akartam kihagyni Szentendrén, a Duna-partot is végigjártam. Szépen kiépített korzón lehet sétálni és egy kis strandot is kialakítottak, ahol le lehet menni a vízhez. Ezen a partszakaszon még viszonylag tiszta a víz, néhányan még fürödtek is benne. Strandolást én nem terveztem, a város már a hangulatával és a bájos épületeivel lenyűgözött. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése