2017. december 30., szombat

The Affair - 3. évad

Ha tél, akkor The Affair dara! Az előző két évadot szintén télen pótoltam be és mivel ezt a sorozatot jobban szeretem egyben megnézni, vártam már, mikor keríthetek sort rá. Bár majdnem két éve láttam az előző évadot, a nyitórész eleji visszatekintésnek hála, hamar képben voltam a történéseket illetően. 


Időben ugrunk néhány évet és akkor látjuk viszont a szereplőket, miután Noah kijön a börtönből. Nyúzottnak és lelkileg is megviseltnek tűnik, ráadásul apját is most veszítette el. Természetes, hogy vissza szeretne rázódni a mindennapok valóságába, de a múlt és a börtön démonai igencsak megnehezítik a dolgát. 


Noah börtönévei a többi szereplőre is hatással vannak, ugyanakkor mindenki próbál továbblépni és új életet kezdeni. Ez talán Alisonnál volt a leglátványosabb. Tetszett, hogy nem arra hegyezték ki az évadot, hogy ő és Noah újra egy pár legyenek, hanem arra, hogy Alison lezárhassa a Noah-val kötött házasságát és visszaszerezhesse a lánya feletti felügyeleti jogot. 


Ebben persze Cole és Luisa is segítették, a sok történetszálból az ő helyzetüket éreztem a legracionálisabbnak. Helen viszont a szöges ellentétük: nagyon nehezére esik túllépni Noah-n (20 évnyi házasság után ez mondjuk valamennyire érthető), emiatt pedig rendszeresen hazugságra kényszerül. Érdekes, hogy Helent ebben az évadban ismertük meg a legjobban és bár az önzősége ellenére még mindig szimpatikus szereplő, nagyon sok cselekedetével nem értettem egyet.  


A harmadik évad narratívája megegyezik az előző évadokéval, vagyis minden epizód két ember nézőpontjából mutatja be az eseményeket. Noah, Alison, Cole és Helen mellett megismerjük Juliette-et is, aki egy újabb affért jelent Noah számára. A francia tanárnő végig megmaradt mellékszereplőnek, ugyanakkor szerintem nélküle is tudott volna működni az évad. Sokszor éreztem súlytalannak a jelenlétét és jobban érdekelt volna a többi szereplő sorsa. 


Az időbeli ugrások és a sok nézőpont miatt a finálé nekem kissé zavaros lett és furcsa volt, mennyire rámentek a készítők a happy endre. Nem tudni, mennyi idő telt el Noah összeroppanása (főleg, hogy majdnem a teljes évadot Noah és a hallucinációk / gyógyszerfüggőség köré építették fel) és a párizsi út között, és az sem tetszett, hogy mindenki úgy viselkedett, mintha mi sem történt volna. Cole-t és Alisont meg egyszerűen kifelejtették... Karácsony ide vagy oda, ez az évadzáró sajnos nagyon gyenge lett. Olyannyira, hogy teljesen elvették a kedvemet a folytatástól. Hiába jók a színészek, egyre inkább koncepciótlannak tűnik a sorozat. 

Értékelés: 6.5/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése