2023. december 31., vasárnap

Évösszegző 2023

Ismét eltelt egy év, úgyhogy következzen a 2023-as évet összefoglaló bejegyzés. (A 2022-es év összegzése itt olvasható.) 

- A tavalyi posztomat azzal a kívánsággal zártam, hogy az idei év ne legyen rosszabb az előzőnél. Ezúttal nem írtam fogadalom-listát, mert nem tűztem ki nagy célokat magam elé. Ennek ellenére izgalmasnak ígérkezett az év. Gyűltek szépen a programok és a tervek a naptáramba, én pedig igyekeztem megvalósítani őket. Utoljára 2019-ben jártam külföldön, úgyhogy az idei évem egyik legszebb élménye egyértelműen az isztambuli utazás volt. Az elmúlt években nagyon hiányzott az utazás, ezért szerettem volna az út minden percét kihasználni. Külön öröm volt az, hogy ezt azzal a kórussal tehettem meg, amelyben már negyedik éve énekelek.

- A nyár másik nagy élménye a Balatonon töltött hét volt, mert turistaként élvezhettem a strandolást és a kirándulást. Bár azon a környéken nőttem fel, így is tartogatott érdekességeket a Balaton-felvidék. Egy nap erejéig még Bécsben is jártam, de mivel aznap délután hatalmas eső volt, nagyon keveset láttam a városból. Jövőre ismét tervben van az osztrák főváros nevezetességeinek felfedezése, remélhetőleg akkor az időjárás is kegyes lesz hozzám. 

- Az ősz mozgalmasan telt és a szeptemberi jó időnek köszönhetően olyan volt, mintha nem akarna véget érni a nyár. Október végére aztán megérkezett az évszaknak megfelelő időjárás, a tél pedig hosszú idő után idén hóval érkezett. Gyerekkoromból persze jól emlékszem a havas telekre és a fehér karácsonyokra, de 2013 óta most először láttam nagyobb mennyiségű havat a fővárosban. 

- Az év többi részében sem unatkoztam. Idén rengeteget kirándultam és a párommal Budapest számos nevezetes pontját bejártuk. A sok közös program és a nyári utazások miatt idén éreztem egyértelműen azt, hogy visszatért a Covid előtti állapot. Mindenhol nagy volt a tömeg és újra élettel teltek meg a terek. Viszont a vírus továbbra is jelen van, novemberben át is vonult a szervezetemen, de a legutóbbi alkalomhoz képest sokkal enyhébb formában. Ezt leszámítva idén szerencsésen elkerültek a betegségek.

- Bejegyzések tekintetében majdnem olyan aktív volt ez az év, mint a tavalyi. Júniusban volt egy kis megtorpanás, mert a monitor előtti munkavégzés nem tett jót a szememnek, ezért kénytelen voltam egy kisebb szünetet beiktatni. Nagyon sok jó és értékes könyvet olvastam és moziba is sokszor eljutottam, de kevés film nyerte el igazán a tetszésemet. Hátha jövőre több szerencsével járok ezen a téren is. :) 

Boldog, egészségben és sikerekben gazdag 2024-et kívánok minden olvasómnak! 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése