2023. december 2., szombat

Inside No. 9 - 8. évad

Az ősz folyamán már megnéztem a sorozat 7. évadát és év vége előtt mindenképpen szerettem volna felzárkózni az Inside No. 9-ból. Nyolc év(ad) elég hosszú idő egy sorozat életében, emiatt egyre nehezebb olyan elemekkel előrukkolni, amik egyszerre hűek a sorozat védjegyeihez és egyszerre okoznak meglepetést. Az Inside No. 9 aktuális évadának mégis sikerült ez a bravúr. Több évadkritikában is említettem már, hogy az utóbbi néhány évad minősége elmaradt a sorozat kezdeti évadaitól, de a 8. évad szállított olyan epizódokat, amik vissza tudták hozni azt a színvonalat, ami miatt anno megkedveltem ezt az antológiát. 

Kezdjük mindjárt az évadnyitóval! Egy karácsonyi epizódot kaptunk, ami egy kísértetjárta templomban játszódik. A hangulat kiváló, a szereplők kellőképpen "furcsák", a csattanó pedig elismerésre méltó. Remekül működött benne minden, ha a teljes sorozat összes epizódját rangsorolnám, akkor is előkelő helyezést érne el. 

A második epizódban egy testvérpárt látunk, akik betörnek a halott anyjuk volt lakásába, hogy megidézhessék anyjuk szellemét. A szellemidézés kellékei a Supernaturalből ismerősek voltak, de aztán az események váratlan fordulatot vesznek. Nem számítottam rá, hogy ennyire véres lesz ez az epizód, egy kicsit hatásvadásznak éreztem. 

A folytatásban a péntek 13-hoz kapcsolódó babona állt a középpontban. A legjobban azon lepődtem meg, hogy ennek tudományos neve is van: paraskevidekatriaphobia (ez már önmagában egy nyelvtörőt kitesz). De az epizódra visszatérve: az indítás nagyon tetszett, ám a végkifejlet számomra kihagyott ziccer volt. Sokkal drasztikusabb fordulatra számítottam, nekem ez az epizód túlságosan visszafogottnak tűnt. 


A negyedik rész egy középkorú nő társkeresési kálváriáját mutatja be. Egy teljesen életszerű szituációból indul ki az epizód és miközben követjük az online randikat, folyamatosan kapjuk a híreket a kegyetlen sorozatgyilkosról... Nekem a leghidegrázósabb élményt ez az epizód hozta. Az egész történet felépítése tetszett, a csattanóval pedig meg tudtak lepni a készítők. 

Az ötödik epizód viszont a sorozat eddigi legkülönlegesebb darabja volt, ugyanis a sorozat kreátorai, Reece Shearsmith és Steve Pemberton egyáltalán nem szerepelnek benne. A vetélkedő ötletes húzás volt és a kivitelezéssel sem volt gond. A záróepizódra sem lehet panasz, maradéktalanul hozta azokat az elemeket, amiket szeretek ebben a sorozatban. Mind a hat epizód emlékezetesre sikerült, így kíváncsian várom, milyen lesz a sorozat záróévada. 

Értékelés: 7.5/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése