2013. szeptember 9., hétfő

Új munkahely, új élet

Kicsit elcsúsztam ugyan az idővel, de mivel még csak 3. hete dolgozom az új munkahelyemen, azt hiszem, nem késő írni róla. Nem árulok zsákbamacskát, aki régebb óta olvassa a blogomat, az biztosan emlékszik ezekre az írásaimra: első, második, harmadik.

Igen, sikerült. Valóra vált, amit mindig is szerettem volna: taníthatok. Nem kis szerencse kellett hozzá, de most tényleg úgy érzem, hogy jó helyen vagyok. 
Még májusban hívtak be állásinterjúra, amit próbatanítás követett. A legjobban az tetszett ebben az iskolában, hogy nyoma sem volt annak a képmutatásnak és önfényezésnek, amire ilyenkor számítana az ember. A pozitívumok mellett ugyanis elmondták az iskola sajátosságait és azt is, hogy mi mindenre kell felkészülnöm, ha én rám esik a választás. Elsőre megleptek a hallott információk, az viszont egyértelmű volt, hogy ez a munka jóval közelebb áll hozzám, mint az előző.
A próbatanítás viszonylag jól sikerült, egy kisebb módszertani hibát vétettem csak (másfél év kihagyás után kissé kijöttem a gyakorlatból), de jó volt újra katedrán állni. Még úgy is, hogy a diákok elég félvállról vették a tanórát.

Az eredményre egy hónapot kellett várni és bár nem engem választottak a megpályázott kétszakos pozícióra, felajánlottak egy egyszakos állást, amihez ugyanúgy megfelelt a pályázatom. Én pedig elfogadtam és izgatottan vártam az augusztust. Augusztus elején aztán befutott a várva várt telefonhívás, hogy mehetek az iskolába aláírni a munkaszerződésemhez szükséges dokumentumokat. Azaz hivatalosan is felvettek. :) 

Eljött az első munkanap, ami azzal kezdődött, hogy "elfoglaltam" a helyemet a tanáriban, majd az igazgató név szerint bemutatta az új kollégákat a régieknek. Tetszett ez az apró figyelmesség és a többi tanár segítőkészsége. Körbevezettek minket az iskolában és elmondták, mikre figyeljünk oda az év folyamán. Az első hét jobbára értekezletekkel telt, utána pedig a tanítás is elkezdődött. Mindenféle osztályt kaptam: 9.-eseket, érettségire készülőket, szaknyelvi vizsgára készülőket és 10.-eseket. Más őket tanítani, mint a gimiseket, de nem olyan tragikus a helyzet, mint amilyennek először tűnt. Unatkozni semmiképpen nem fogok, azt már most látom. :)

2 megjegyzés:

  1. Hol próbálkoztál a kereséssel? Én is váltásban vagyok. Nem tudom, hogy ismered-e ezt a rendszert? http://redir.ec/allasposta Most ide regisztráltam. Remélem jó helyről jönnek majd az ajánlatok és engem is több helyre behívnak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Erre az oldalra én is regisztráltam anno, de nem találtam olyan állást, ami érdekelt volna.
      Én célirányosan kerestem, így csak olyan weboldalakat néztem, amin tanári állások vannak/voltak meghirdetve.

      Törlés