2020. június 29., hétfő

Levendulázás

Nyáron a hársfavirág illata mellett a levendula illata a kedvencem. Évek óta terveztem, hogy részt veszek egy levendulaszüreten, de eddig mindig lemaradtam róla. Idén végre lett volna rá lehetőségem, hogy június végén Tihanyba utazzak, ám a vírushelyzet miatt erre végül nem került sor. Aztán a facebookon találkoztam egy hirdetéssel, hogy a szülővárosomban levő levendulaültetvényen "Szedd magad" akció van július elejéig. Mivel korábban sosem hallottam az almádi levendulásról, gondoltam, megtekintem. 


Nos, az ültetvény tényleg csodaszép volt, az 1500 tő nagy része még "szüretre" várt. Kiválasztottam egy kisebb bokrot és egy óra alatt sikerült is leszednem róla a levendula nagyját. Túl sokat nem akartam szedni, mert nincs szükségem óriási mennyiségre. Általában kis zsákocskákba teszem a levendulát, hogy aztán elűzzem velük a molyokat a ruhásszekrényem környékéről. 




Az időjárás is kedvezett a levendulaszedésnek, ugyanis szép napos idő volt. A sok döngicsélő méhecskére nem voltam felkészülve, de szerencsére nem bántottak. Miután úgy ítéltem, hogy elegendő mennyiségű levendulát szedtem, vettem némi szuvenírt (a levendulás mézet azóta már megkóstoltam és hihetetlenül finom íze van), majd elindultam hazafelé. A levendulás gyönyörű volt, a levendula illatos, így szép emlék marad ez a nap erről a nyárról.


update: Némi gondolkodás után levendulaszörpöt készítettem a leszüretelt virágokból, amihez a receptet innen vettem. Ahhoz képest, hogy most készítettem ilyet először, elégedett vagyok a végeredménnyel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése