2019. december 31., kedd

Évösszegző 2019

2019 utolsó napján ideje visszatekinteni az évre és áttekinteni a legfontosabb eseményeket. (A 2018-as év összegzése itt olvasható.)

- 2019 a betegségek éve volt: összesen 3 hónapot (vagyis az év negyedét) töltöttem betegségekkel, ami egyáltalán nem volt kellemes. Szerencsére egyik sem volt komoly, csupán a munkatempótól lett fogékonyabb a szervezetem a vírusokra. 
- Látványos felújítást nem végeztem idén a lakásomon, inkább csak kisebb kiegészítőket (pl. díszpárna, asztalterítő) szereztem be. Ja és 6 év után most először volt rendes karácsonyfám, amit igyekeztem a lehető legszebben feldíszíteni.
- Tavaly újévkor megfogadtam, hogy 2019-ben környezettudatosabb leszek és igyekszem kevesebb műanyagot használni. Ezt maximálisan sikerült betartanom *lekopog*. Az elmúlt egy éveben mindössze egyszer vettem egy fél literes ásványvizet, ezt leszámítva viszont mindig a kulacsomat töltöttem meg vízzel. Azóta kisebb zsákocskákat is beszereztem már, amiket a zöldség- és gyümölcsvásárláskor használok. Ezzel szinte nullára redukáltam a háztartásomba újonnan bekerülő nejlonzacskók számát. 
- Elballagott és leérettségizett a második osztályom, akikre ismételten büszke lehetek. Helyes és szerethető társasággá kovácsolódtak össze a tanév során. 
- Ez az év sem múlt el munkahelyváltás nélkül (eskü, nem akarok ebből rendszert csinálni!), szeptembertől egy gimnáziumban folytatom a tanítást. Egy évvel ezelőtt nem gondoltam volna, hogy másodjára is el kell jönnöm abból az iskolából, ahová visszahívtak, de olyan helyzetbe kerültem, hogy nem lehetett másként dönteni. Egyébként ha visszamennék az időben, akkor is mindent ugyanúgy csinálnék. A legapróbb mozzanatokig.
- Volt mit kipihenni a nyáron, de azt nem gondoltam volna, hogy két utazásra is lehetőségem lesz. Elsőként öcsémmel nyaraltam a horvátországi Rovinjban, nemsokkal később pedig a mindig napfényes Olaszországban töltöttem egy hetet. Mindkét út nagyon tetszett és szerencsésnek érzem magam, hogy újra eljuthattam azokra a helyszínekre, ahol sok évvel korábban jártam. 
- Nem sokáig volt kutyamentes a házunk, a tavaly elhalálozott kutyám helyét egy nagyobb eb vette át augusztusban. 
- Az új munkahellyel párhuzamosan kórustag is lettem egy tanári kórusban. Korábban évekig énekeltem kórusban és egyetem alatt is nagyon szerettem volna, de akkor nem találtam erre lehetőséget. Most mind a próbákat, mind a fellépéseket nagyon élvezem. Hihetetlenül feltölt és nagyon klassz egy csapat részeként szépet alkotni. Az ünnepekre való ráhangolódásról nem is beszélve. 
- Rengeteg programon vettem részt idén: szülinapi ünneplések, baráti találkozók, kerti grillezések, koncertek, kirándulások, színházi előadás, bál, workshopok. A legemlékezetesebb ezek közül talán a szeptemberi Bryan Adams koncert és a normafai kirándulás volt.
- Többször írtam, hogy mennyire szeretem a lakókörnyezetemet. Idén a lakóközösség megválasztott felügyelőbizottsági tagnak, így közvetlenül is tenni tudok a közösségért. 
- Sokat sütöttem és főztem, idén mégis ritkán volt alkalmam új recepteket kipróbálni. Egészen Karácsonyig kellett várnom, hogy két olyan sütit elkészíthessek, amiket korábban nem. Az egyik egy citromkrémmel töltött linzer lett, a másik pedig egy narancsos-ánizsos teasütemény. Mindkettő nagyon finom lett. :)
- A tavalyinál csak egy hangyányival született több bejegyzés 2019-ben a blogra. Idén véget ért az utolsó hetiben követett sorozatom, a Game of Thrones, így a sorozatos bejegyzéseim száma a korábbi évekhez képest erősen megcsappant. Filmet is keveset néztem, viszont idén többet sikerült olvasnom.
- Sajnos szomorú dolgokban is bővelkedett ez az év: lángra kapott a párizsi Notre Dame, nagy ütemben pusztítják a Balaton parti nádast és őshonos növényzetet, nyáron Szibéria erdei és az Amazonas lángolt, decemberben pedig Ausztráliából érkeztek aggasztó hírek. 
- Akárhogy is nézem, a 2019-es évem nagyon szép és színes lett. A 2020-as évtől azt várom, hogy ne legyen a 2019-esnél rosszabb!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése